دستگيري 14 نفر از عوامل فرار زندانيان سيرجان

یزدفردا- دادستان سيرجان از دستگيري 14 نفر از عوامل فراري دادن محکومان به اعدام در اين شهرستان که منجر به کشته و زخمي شدن 27 نفر شدند، خبر داد.

فرج الله کارگر با اشاره به بروز حادثه صبح روز سه شنبه هفته گذشته فرار دو نفر محکوم به اعدام در سيرجان خاطرنشان کرد: اين دو محکوم توسط عده اي از هم دستانشان فراري داده شده و موجب کشته و زخمي شدن تعدادي از افرادي که در صحنه حضور داشتند، شدند.

وي اظهار داشت: با اقدامات صورت گرفته در نهايت 14 نفر از عوامل اين اقدام شناسايي و دستگير شدند و دستور شناسايي ديگر افرادي نيز که با آنها همکاري داشته اند توسط بازپرس ويژه صادر شده است.

دادستان سيرجان افزود: اتهام اين 14 نفر فراري دادن دو نفر اعدامي، ايجاد حريق عمدي، صدمه و جرح بدني، تخريب اموال عمومي و توهين به ماموران در حين انجام وظيفه است.

دادستان سيرجان تاکيد کرد: در جريان اين حادثه هيچ گونه آسيبي به دادستان و قضات سيرجان وارد نشده است.

وي با تاکيد بر اينکه جريان فرار دو نفر معدوم توسط افراد خانواده و هم دستانشان صورت گرفت، عنوان کرد: در نهايت با پيگيري ماموران عصر روز ربايش معدومان، مخفيگاه آنان شناسايي، دستگير و دو نفر معدوم اعدام شدند.

کارگر جرم اين دو اعدامي را انجام 35 فقره سرقت ظرف 19 ماه اعلام و يادآورشد: 19 مورد سرقت مسلحانه همراه با اذيت و آزار از ديگر جرائم اين دو اعدام بود.

وي گفت: اين افراد چهار بانک و صندوق قرض الحسنه را سرقت کرده بودند که اکثر سرقتها نيز در شهرستانهاي سيرجان، شهربابک و بردسير روي داده است.

کارگر خاطرنشان کرد: اين دو پس از طي مراحل قانوني با حضور وکيل به عنوان محارب محکوم به اعدام شده بودند که در حين اجراي اين حکم با فشار از سوي بستگان و آشنايان و سنگپراني موفق به فرار شدند که در نهايت کمتر از شش ساعت از فرار دوباره دستگير و اعدام شدند.

معاون سياسي امنيتي استاندار کرمان نيز در اين خصوص گفت: اعداميهاي فراري در مدت بسيار کوتاهي با اقدامات اطلاعاتي ماموران دوباره دستگير و براي اجراي حکم به مراجع قضايي هدايت شدند.

جواد کمالي با اشاره به اينکه اعداميها در روستاي اکبر آباد در اطراف سيرجان دستگير شدند، گفت: در مرحله دوم اجراي حکم قبل از اينکه اعدامي ها به محل اجراي حکم برسند، تعدادي که قصد فراري دادن مجدد اعداميها را داشتند با سلاح گرم به ماموران نيروي انتظامي حمله مي کنند که در درگيري صورت گرفته دو نفر از مهاجمان کشته و تعدادي زخمي مي شوند.

به گزارش مهر وي افزود: طبق آخرين آمار تعداد زخميها 25 نفر گزارش شده است که اکثرا سرپايي مداوا شده اند.

کمالي بر برخورد شديد با مجرمان و عوامل ناامني در منطقه تاکيد کرد.

صبح روز سه شنبه هفته گذشته دو نفر محکوم به اعدام با اعمال فشار از سوي بستگان و آشنايان از صحنه اعدام در سيرجان فرار کردند که عصر همان روز مخفيگاه آنها شناسايي و دستگير شدند اما همدستانشان بار ديگر با سلاح گرم قصد فراري دان زندانيان داشتند که در درگيري با ماموران نيروي انتظامي دو نفر از مهاجمان کشته و 25 نفر نيز زخمي شدند.

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا